zondag 21 september 2014

Dag 17 - 22, 16-21 September, Arches, Canyonland en Mesa Verde

Dinsdag 16 September komen we tegen 2 uur aan in Moab waar we 3 dagen verblijven. Omdat we redelijk op tijd zijn rijden we gelijk Arches National Park in om even een rondje met de gopro te maken en een eerste indruk te krijgen. Het is weer een stukje warmer dan de afgelopen dagen dus de temperatuur is wel even wennen. In de avond rijden we naar balanced rock om een foto te maken met ondergaande zon maar de zon gaat achter de bergen onder dus dit was niet zo'n succes :)

De volgende ochtend rijden we naar Canyonlands National Park, een park met mooie uitzichten over verschillende canyons. We rijden eerst naar Mesa Arch, een mooie boog waar onder door je een canyon in kijkt. De zon staat nog laag dus in combinatie met de boog en het uitzicht een prachtig plaatje. Canyonlands lijkt een beetje op de Grand Canyon, waar we later nog naar toe gaan, en na bij de uitkijkpunten gekeken te hebben zijn we tegen de middag terug bij onze cabin en spenderen we de middag lekker aan het zwembad. Helemaal niet verkeerd met 35+ graden.

De volgende ochtend gaan we vroeg weg naar Arches NP omdat we een trail willen lopen naar Delicate Arch. In de ochtend is het wat koeler en omdat deze trail vrij steil omhoog loopt is dit wel zo prettig. Tegen 8 uur beginnen we aan de klim en zo'n 50 minuten later zijn we boven. Best een behoorlijk steile klim, goed drinken en rustig aan lopen. Bij de arch is het erg druk met aziaten, wat een irritant volk is dat. Minimaal 30 foto's per persoon maken, daarna de volgende, etc etc etc en daarna de eerste weer opnieuw op de foto. Na een kwartier loopt Linda er maar op af met de mededeling dat er meer mensen foto's willen maken en daarna zijn ze met een minuutje verdwenen :)
We schieten er aardig wat foto's en na een half uurtje beginnen we aan de terugtocht die wat makkelijker is omdat het berg af is. Na Delicate Arch rijden we nog langs verschillende arches die in de buurt liggen waaronder de prachtige Double Arch. Tegen de middag duiken we weer lekker het
zwembad.

Vrijdag ochtend zijn we weer vroeg op om richting Landscape Arch te rijden. Dit is een erg lange en dunne boog, op een half uurtje lopen vanaf de parkeerplaats. We schieten weer onze nodige foto's en lopen al gopro'end terug naar de auto. In de middag rijden we door richting Mesa Verde National Park. In dit park zijn verschillende indianen dorpjes te vinden uit
het jaar +/- 1200 onder overhangende bergwanden. We zouden eigenlijk richting Capitol Reef NP gaan maar omdat dit wat uit de richting ligt, een paar uur verder rijden hebben we hier voor gekozen. Na 2 uurtjes komen we aan bij het park en kopen we tickets voor 2 tours naar Cliff Palace en The Balcony House. Daarna rijden we verder het park in richting Spruce Tree House, een 'dorpje' waar je zelf rond kan kijken zonder tour. Het is bizar om te zien hoe men hier zo'n 800 jaar geleden woonde. De huisjes zijn precies in een kloof in de bergwand gebouwd, tientallen kamers waar zo'n 60 mensen woonden. Bijzonder om te zien.

Zaterdag ochtend rijden we vroeg weg richting het park omdat we de tour van 9 uur hebben, de eerste van de dag en het is zo'n 1.5 uur rijden naar het start punt. De tour start en we lopen een paadje dat in de rotsen uitgehakt is waarna we bij Cliff Palace aankomen. 800 jaar geleden stonden hier zo'n 150 kamer en woonden er ongeveer 100 mensen in deze kloof. De ruines die er nu nog staan geven een goed beeld hoe het er vroegen uitgezien moet hebben. Een erg mooie plek om te kijken, en leuk om de verhalen en uitleg te horen van de ranger die de tour geeft. Nadat we bij de uitgang 10 minuten over een trap van 10 meter omhoog doen (oudjes) komen we bij de parkeerplaats en rijden we naar de volgende tour naar het Balcony House.
Om in het Balcony House te komen moeten we een ladder beklimmen van zo'n 10 meter hoog die schuin tegen een rotswand aan staat. Erg fijn als je hoogte vrees hebt zoals ik maarja, je moet er wat voor over hebben :) Nadat we boven zijn valt het huis een klein beetje tegen, Cliff Palace is een stukje groter maar het bekende Balcony House is wel leuk om even te zien. Bij de uitgang moeten we door een 45 cm brede gang van zo'n 5 meter kruipen, en ongeveer 60 cm hoog. Ik zit zowat klem met m'n camera tas op me rug en Linda staat al giechelend
bij de uitgang op me te wachten maar uiteindelijk kom ik er ook doorheen :) Nog even 2 trappen van een paar meter hoog opklimmen die boven een afgrond van een metertje of 100 staan en dan zijn we bijna weer terug bij de parkeerplaats. In de middag bekijken we nog een paar andere huisjes in het park en rijden we tegen 3 uur weer terug richting ons hotel.

Op zondag gaan we richting Monument Valley. Snel meer!

dinsdag 16 september 2014

Dag 14-16, 13-15 september, Rocky Mountain National Park

MOOOOOOOOOOOOOOOOSEEEEE

Zaterdag 13 september was voor ons een reisdag met een kleine 700 kilometer rijden. We reden vanuit Cody weg en de route was behoorlijk eentonig op af en toe een hertje of pronghorn langs de weg. Bij aankomst wilden nog even lekker uit eten gaan maar in het kleine stadje waar we sliepen was niet veel te vinden. Dan maar een snelle hap en snel naar bed.

De volgende ochtend reden we door richting Estes Park, een klein stadje aan het begin van het Rocky Mountains National Park. We hadden redelijk lang geslapen dus we kwamen pas tegen de middag bij het park aan. Het was er enorm druk doordat het weekend was, dus we kozen ervoor om gewoon door het park te rijden want alle parkeerplekken zaten vol. Aan het de zuid/west kant van het park ligt een vallei waar herten en moose (elanden) rondlopen maar helaas, ook daar zagen we geen moose. Dan maar door naar het hotel. Na tig wintersport dorpjes door gereden te zijn kwamen we aan in Winterpark, waar ons hotel stond. We keken even op tripadvisor om te kijken of er leuke restaurantjes in het dorp zaten en kwamen uit bij een leuk italiaans tentje waar we lekkere lasagna hebben gegeten. Het restaurant was van binnen voorzien van dollars aan de muren, duizenden achter elkaar met allemaal een persoonlijke tekst van klanten, erg grappig.

Op maandag zijn we terug gereden naar het Rocky Mountains NP om nog een trail langs de Colorado river te lopen. De elanden lopen altijd in de buurt van water dus we hopen vandaag wat meer geluk te hebben. Na een kilometer of 5 gelopen te hebben geen wilde dieren gezien, alleen een hoop sporen en keuteltjes van hertjes en moose. We rijden nog even naar een waterval en lopen daar nog een paar kilometer maar ook daar geen dieren. We zijn lichtelijk teleurgesteld want we wilden graag nog een moose zien omdat we deze gemist hebben in Yellowstone.. maar je kan niet altijd geluk hebben!

Tegen de middag rijden we verder richting ons volgende Park, zo'n 3 uurtjes rijden. We slingeren tussen de bergen door en ineens staan ze daar langs de weg, een vrouwtjes Moose en een veulen! Snel een parkeerplaats op en kijken! Bij het uitstappen worden we gewaarschuwd dat het mannetje een stukje lager staat en nogal agressief kan zijn. We houden dus wat afstand en genieten van de 2 rendieren die rustig staan te grazen langs de weg. Ik had het niet voor mogelijk gehouden dat een moose zo groot was maar zelfs het vrouwtje is groter dan het grootste paard, echt heel bizar. Het mannetje wat we door de struiken zien staan is nog eens zo'n 25% groter. Voor Petra : De schofthoogte van de eland (moose) is voor een vrouwtje 150-170 cm en mannetje 190-220 cm! Op een gegeven moment komt er een truck langs met behoorlijk wat lawaai waardoor het vrouwtje en veulen schrikken. Het vrouwtje lijkt op mensen af te rennen maar draait wat bij, rent over de weg en verdwijnt in de struiken. Het veulentje rent er kort daarna achteraan. Het mannetje laat zich niet goed zijn en loopt tussen de struiken. Na een uurtje rijden we door omdat we nog 2 uur moeten rijden. Helaas komen we in de file terecht dus de 2 uur worden zo'n 4 uur. Morgen richting Arches National Park! Tot snel!

vrijdag 12 september 2014

Dag 8 – 13, 7-12 September, Yellow Stone National Park

Het is veel tekst maar er is zoveel te zien en mee te maken in het park dat het simpelweg veel tekst wordt! :) :) Hier gaan we dan!

Eindelijk het is zover, na er zoveel over gezien en gelezen te hebben vertrekken we eindelijk naar Yellowstone. We vertrekken vanuit Rexburg Idaho richting lake Yellowstone waar we de eerste nacht overnachten. Doordat er wegwerkzaamheden zijn moeten we een uurtje om rijden maar dat is geen straf in deze natuur. Tegen de middag komen we aan in Yellowstone waarna we richting het meer rijden. Eerst gaan we de West Thumb Geyser Basin bezoeken, een gebied met verschillende geisers en heet water bronnen. We zien mooie blauwe bronnen, gorgelende modderpoelen en waterbronnen met een groene en oranje gloed. 1 ding hebben ze allemaal gemeen, ze ruiken allemaal naar verrotte eieren.  Als je door de stoom heen loopt dan kan je haast geen adem maar halen maar de bronnen en geisers zijn prachtig. Wat opvalt is dat er veel raven hier in het gebied zitten. Ze blijven rustig zitten en je kan ze van een paar meter afstand fotograferen. Wat een enorme vogels zijn dat! Na de geisers in de West Thumb rijden we naar de oostkant van Yellowstone naar Pelican Valley. In de valleien zie je de meeste wildlife, bizons, elk, deer en pronghorns. We zien hier de eerste bizons grazen langs de weg. Het wordt al later op de middag dus we rijden terug naar onze cabin om even wat te eten in de lodge. Tegen schemertijd rijden we richting Hayden Valley. De beste tijden om wildlife te spotten zijn in de ochtend met zons opgang en tegen de avond met zonsondergang dus dat worden lange dagen! Bij aankomst in de vallei zien we een Coyote die aan het jagen is en elke keer sprongetjes maakt en dan met z’n kop naar beneden in een hol duikt van een prooi. Een erg grappig gezicht, zo vaak gezien op film maar nu reallife. Verderop in de vallei lopen een aantal bizons over de weg waardoor ze op een paar meter langs de auto lopen. Wat een indrukwekkende beesten zijn dat! Het wordt al snel donker dus we gaan richting onze cabin om op tijd te gaan slapen. Morgen ochtend weer vroeg dag!

De volgende ochtend zijn we vroeg op pad gegaan. Overal in het park hangt nog mist. We rijden vandaag richting de Old Faitfull geiser en de Grand Prismatic Spring. Onderweg komen we bij een parkeerplaats een Bull Elk tegen, een uit de kluiten gewassen hert met een enorm gewei. We zijn onderweg gestopt bij de Grand Canyon of the Yellowstone waar ook de upper en lower falls zijn. Als je de echte Grand Canyon gezien hebt dan is dit
een klein beetje een tegenvaller maar in combinatie met de watervallen wel leuk om even te zien. Snel door naar de geisers! Als we dichterbij de geisers komen zien we al de nodige pluimen stoom uit de grond komen.  Bij de Old Faitfull is het al aardig druk. We kijken bij het visitor center hoe laat de volgende uitbarsting is en deze is al vrij snel. Gelukkig spuit deze geiser ongeveer om de 1.5 uur dus lang hoef je nooit te wachten. Na 15 minuten begint de geiser te pruttelen waarna deze ongeveer 20 meter hoog spuit.
We lopen nog even een rondje rondje in de upper geyser basin waar de old faitfull ook ligt om de overige geisers en hot springs te bekijken. Daarna rijden we richting de Grand Prismatic Spring, de grootste heet water bron in Yellowstone. Net buiten de spring zit een hike waardoor je de spring van afstand kan fotograferen vanaf een heuvel. De klim omhoog is redelijk te doen maar naar beneden gaat af en toe maar net goed! Wel een prachtig gezicht en mooie foto’s! We rijden hierna bij toeval langs de Great Fountain Geysers, een geiser die eens per dag uitbarst. We hebben geluk, het water pruttelt al en de geiser barst na een uur uit wat een prachtig plaatje oplevert. Eerst een explosie van blauw water en daarna een hoge pluim water! De dag zit er alweer op en we rijden het park aan de westkant uit. We slapen in een cabin op een ranch. Nadat de tomtom ons weer eens heeft laten zoeken kom
en we met een half uurtje vertraging toch aan. Het huisje is echt top met 2 slaapkamers, een keukentje en een hottub (die niet werkte)

De volgende dag rijden we eerst naar een de Grand Prismatic Spring. Deze konden we gisteren alleen bekijken van boven omdat het er enorm druk was. Er hangt veel damp/mist dus de spring is vrijwel niet te zien maar de oranje kleuren rond de spring wel. We lopen de geisers bij de Midway Geyser Basin rond en gaan daarna een korte trail lopen naar een mooie vlakte waar een klein riviertje doorheen stroomt. Een mooie plek voor wat rust want er loopt bijna niemand en een paar mooie foto's! Hierna rijden we richting de Norris Geyser Basin en we komen onderweg 2 watervallen tegen, de Firehole Falls en de Gibbons Falls.
Onderweg zit ook nog een punt genaamd de artist paintpots, een plek met allemaal kleine ronde heetwaterbronnen die van bovenaf erg mooi zijn. Op de parkeerplaats begint het al aardig donker te worden en tijdens het lopen beginnen aardig grote druppels te vallen en begint het in de verte te rommelen. We maken een kort sprintje terug naar de auto en een paar meter voor de auto barst de bui los. We rijden maar verder naar de Norris geisers maar het blijft regenen dus we besluiten maar tijdig in te checken. Dit idee hadden meer mensen want het is erg druk bij de receptie. Na een kwartiertje de sleutel ontvangen en snel naar onze cabin die een stukje groter is dan de cabins bij Lake Yellowstone.
Tegen 5 uur eten we snel wat in de lodge en rond half 7 rijden we richting Lamar Valley om nog wat wildlife te spotten. We zien er veel bizons en ook pronghorns, We zien een prachtige zonsondergang in de vallei en rijden als het donker wordt terug naar onze cabin. Tijdens het terugrijden staat er een bizon op een hoger rotsblok naast de weg waardoor je alleen de silhouet van de bizon zichtbaar is, een prachtige foto!

De volgende ochtend staan we zoals gewoonlijk in yellowstone weer vroeg op. Om kwart over 6 rijden we in de mist richting Lamar Valley om wildlife te spotten. Net voordat we de vallei in rijden zien we een grote groep elk's staan. 2 Bull elks met een stuk of 30 vrouwtjes eromheen. De Bull elk wil graag paren en rent steeds achter de vrouwtjes aan. Elke keer als het niet lukt dan begint hij weer zijn lokroep te brullen. Een prachtig geluid zo in de stilte van de ochtend.
We rijden verder en zien een groep bizons de brug over wandelen waardoor de weg versperd is, altijd een leuk gezicht. In Lamar is er 1 spot plek waar altijd veel mensen staan met lange afstand kijkers. We staan hier even tussen te kijken omdat er wolven gespot zijn. We mogen soms even kijken door de langs afstand kijkers en zien 2 wolven op een kleine afstand van een groep bizons lopen. Prachtig gezicht maar helaas vrijwel niet te zien door een normale verrekijker en ook niet te zien voor de camera dus geen foto. Toch maar een fatsoenlijke telelens  kopen! We rijden hierna terug naar de Norris geisers omdat we deze gisteren niet bezocht hebben door de regen. Deze geisers waren voor ons de minste van de 5 basins. Hierna rijden we door naar de Mammoth Hot Spring Terraces. Omdat het koud is en regent lopen we hier vrij snel doorheen, maar dit is wel 1 van de mooiere plekken in Yellowstone voor hotsprings. Bij de restaurantjes en lodges liggen nog een stuk of 30 elks op een grasveldje lekker te eten, Heel grappig maar heel druk met auto's en mensen. We zijn aardig moe want we hebben slecht geslapen dus we gaan terug naar onze cabin om vroeg te slapen. Er is sneeuw voorspeld dus hopelijk wordt het niet te koud vanacht!

De volgende ochtend is alles wit, het lijkt wel kerst! We rijden tegen 8 uur weg en het is nog -5. De wegen zijn vrij glad, op sommige stukken ligt ijs, erg leuk met een achterwiel aangedreven auto:) Het landschap waar we de afgelopen dagen doorheen gereden zijn is omgetoverd tot een winterlandschap. We zien hier en daar een hertje en bizon lopen. We rijden naar de Tower Falls, kijken snel en lopen snel terug naar de auto want het is koud!!! Snel nog even naar Petrified Tree, een boom die versteend is en daarna snel naar onze volgende overnachtingsplek in Livingston, een uurtje noordelijk van het park. Als we onderweg zijn gaat het harder sneeuwen en zien we een ondergesneeuwde bizons voor de auto langs lopen, alweer een mooie foto! Vlakbij de uitgang van het park bij Mammoth stonden veel auto's stil. Wij dachten door wegwerkzaamheden maar iedereen kijkt naar boven naar een bergwand. Er loopt een groepje Bighorn sheeps op een smal richeltje op weg naar de top van de berg. Erg bijzonder om te zien, want normaal zie je deze beesten zelden van zo dicht bij. We rijden daarna nog even naar de winkel voor inkopen en gaan dan op tijd slapen.

Na een goede nachtrust rijden we weer richting het park. We rijden Yellowstone in, richting Lamar Valley. Er ligt een dode bizon waar erg veel mensen aan het wachten zijn totdat de wolven komen maar we hebben geen tijd om daar op te wachten. Voor ons staat de Bearthooth Higway op het programma, 1 van de mooiste wegen door Amerika over een bergpas met een hoogste punt van bijna 4 kilometer. Er ligt behoorlijk wat sneeuw op de weg en sommige plekken zijn redelijk glad. Erg fijn met zoveel steile kliffen naast je maar alles gaat goed. De route slingert ongeveer 3 uur door de bergen heen, maar het was een prachtige route door de sneeuw met erg mooie uitzichten. Tegen 5 uur komen we in Cody aan waar we een cabin hebben voor de nacht. Nu hopen dat we nog wat van het noorderlicht kunnen zien want het is hier goed donker in de avond! Morgen hebben we een rijdag, overmorgen zijn we in het Rocky Mountains National Park. Over een paar dagen weer een update!

Hieronder nog wat extra foto's!

zondag 7 september 2014

Dag 7 & 8, Grand Teton National Park

Na een goede nachtrust in Jackson, Wyoming zijn we rond 9 uur op weg gegaan naar het Grand Teton National Park. Jackson ligt hier vrijwel naast dus het park was snel bereikt. We wilden eerst een hike gaan lopen naar de Hidden Falls, en Inspiration Point, een punt wat uitkijkt over Jenny Lake. Bij het startpunt was er de keus tussen een tripje over het water naar de overkant van het meer en daar verder te hiken of om het meer heen te lopen. Wij kozen voor de langere variant en zijn om het meer heen gewandeld. We starten rond 10 uur en waren rond 2 uur weer terug bij de auto. Onderweg een prachtige waterval gezien verscholen tussen de bomen en een smal bergpad beklommen naar Inspiration Point.

Na een broodje zijn we verder gereden door het park en reden we een weg in naar een uitkijkpunt, de Signal Mountain Road. Halverwege stond er een hert langs de kant, ons eerste wildlife van deze vakantie. :) Tegen het eind van de middag zijn we terug gereden naar Jackson waar we in de Gun Barrel een lekker stuk steak gegeten hebben. In de avond zijn we richting de Moulton Barns gereden, de kenmerkende schuren die erg vaak op de foto staan als je zoekt op beelden van de Tetons. Helaas waren er bij zonsondergang geen wolken te zien waardoor de zon achter de bergen verdween zonder mooie rode gloed.

De volgende ochtend zijn we voor zonsopgang opgestaan om te fotograferen bij zonsopgang. We zijn weer bij de Moulton Barns geweest waar het erg druk was en iedereen zijn plekje aan het claimen was. De bergen achter de schuurtjes kleurden mooi rood dus we zijn er niet voor niets zo vroeg uit gegaan. Daarna reden we naar Schwabacher landing, een echte topplek bij een moeras om foto’s te schieten in de ochtend. De foto’s zijn verbluffend mooi en iedereen die ze ziet is onder de indruk :) Gelukkig hebben we wat research gedaan naar mooie fotoplekken anders waren we hier zo voorbij gereden. Na Schwabacher zijn we naar naar Oxbow bend gereden. Dit is een uitkijkpunt over de Snake River waarbij Mount Moran weerspiegeld in het water. Het water zat alleen vol met eenden waardoor het niet glas was. Tegen 9 uur reden we terug om te ontbijten en onze spullen in te laden. Dit is overigens nog een aardige puzzel met de kleine bagage ruimte en Linda haar garderobe :)

Na het onbijt zijn we nog naar een paar plekken gereden om wildlife te spotten maar zonder resultaat. Omdat we een dag extra over hadden (we zijn niet naar Craters of the moon gereden) moesten we een slaapplaats vinden in de buurt. Deze dag viel precies in het weekend dus alles was vol waardoor we een 1,5 uur moesten rijden naar een plaatsje in the middle of nowhere. Gelukkig waren hier wel wat winkels dus we hebben een verrekijken en statief gekocht. De laatste zat kapot in de doos dus dat was niet zo’n succes :(. De volgende ochtend regende het licht en zijn we richting  Yellowstone National Park gereden. We hebben overigens geen internet in Yellowstone en geen telefoon bereik vandaar dat deze berichten wat later dan gepland op het blog staan! Hieronder nog wat extra foto's van vandaag! Snel meer nieuws uit Yellowstone!

donderdag 4 september 2014

Dag 3, 4 & 5 Zion - Salt Lake City - Jackson Hole

Hallo,

Onze 3e dag begint al vroeg als we rond half 8 richting Zion National Park rijden. We gaan vandaag de Narrows lopen, een hike tussen bergwanden waar een rivier doorheen loopt. Eerst gaan we onze uitrusting halen, sokken, schoenen en een stok om door het water heen te lopen. De sokken ruiken erg smeuïg na al het eerdere gebruik :) We pakken de bus richting Zion omdat je niet door dit park kan rijden in het hoogseizoen. Na 45 minuten komen we bij de laatste stop van de bus, ons begin van de hike.
Het is gelukkig nog vrij rustig en we zetten na een km wandelen onze eerste stappen in het water. De stenen in het water zijn glad en het water is koud (15 graden) maar met de waterdichte sokken en schoenen is het goed te doen. We zijn van plan om ongeveer 3km de Narrows in te lopen en daarna weer terug te gaan, ongeveer 4 uur lopen. Na een aantal keer bijna te zijn gevallen komen we tegen 3 uur weer terug bij het begin punt, we hebben er ongeveer 5 uur over gedaan. Het lopen door het water is vrij vermoeiend dus we zijn na deze hike richting het hotel gegaan en zijn op tijd gaan slapen.

Woensdag 3 september.
Vanochtend zijn we vroeg weggegaan richting een zijtak van het Zion National Park, de Kolob Canyon. We wilden hier nog even een ronde rijden voordat we richting Salt Lake City rijden. Salt Lake City is voor ons een tussenstop richting de Grand Tetons en Yellowstone. De rit van Zion naar Salt Lake City duurde ongeveer 3 uur waarna we in de middag nog wat tijd hadden om de stad in te gaan en even te kijken bij het Capitol building, een gebouw waar het senate van Utah gevestigd is, en wat lijkt op het Capitol van Washington. Verder zijn we kort door een mormonen tempel gelopen en door een shopping center wat daarnaast ligt. We wilden daarna lekker gaan eten bij de Outback maar een file gooide roet in het eten waardoor we maar een Salade gescoord hebben bij de Denny's.

Donderdag 4 september
Vandaag stond een rijdag op het programma. Vanaf Salt Lake City naar Jackson Hole is het zo'n 5 uur rijden, en we wilden nog even langs een shoppingmall om wat voor Linda te scoren :) Ook even verschillende M&M's gehaald, we zijn nu bezig aan de M&M's met pindakaas:) We zijn via Park City (shoppen) naar Bear Lake gereden en door naar Jackson waar we tegen 5 uur in de middag aankwamen. Linda heeft eindelijk haar eerste kilometers in Amerika gemaakt! :) We slapen in Jackson wat tegen het Grand Teton National Park aanligt. Hier gaan we ons de komende 2 dagen vermaken! Hieronder nog wat foto's van de Narrows, Zion en Salt Lake City